21 Eylül 2011 Çarşamba

PastalaVista

Bugün pandispanya kekinden pasta yaptım..Evet baya uğraştırdı çünkü ahh bu fırın neyse oralar bende kalsın zorda olsa panstamı kurtardım..
Hemen tarife girişiyorum..
Keki için;

1) 4 yumurta
2) 4Fincan toz şeker
3) 4 Fincan un
4) 2 Yemek kaşığı sıvı yağ
5) 3 Yemek kaşığı kaynarsu
6) 1 paket karbonat,1 paket vanilya




Şimdi öncelikle iki kap çıkartıyoruz biri kase diğeri cam bir kap bu resimdeki aslında büyük bir cam kap ama çekimden pek belli olmuyor..Neyse yumurta aklarımızı büyük cam kaba koyuyoruz,sarıları ise başka bir kaba..Mixerle akları çıpın benim gibi koskocaman kabarıcak sanki kremşanti gibi olucak..Sonra üstüne 2 fincan toz şeker koyuyoruz diğer 2 fincan şekeri tabiki sarıların üstüne şutluyoruz..
Şimdi yumurta akı ve beyazı öyle bir çırpınki koskocaman olsun iyice içinde yok olsun..
Gelelim sarılara onlarıda şeker ve yukarıda yazılı olan 3 yemek kaşığı kaynar su ile iyice çırpın taki baya bir şekerleri gidene kadar..Şeker eriyince yağ ile çırpın...


Un,karnonat vevanilyayı aynı kapta bir elek veya yoksa makarna süzgeçlerinin(ince delikli) olanlarında eleyiniz üstüne hem beyaz hemde sarı yumurtalı karışıız koyuz ..Karıştırın..
Tepsinizi katı margarinle yağlayın diyor ama ben hiç margarin tüketmediğim için sıvı yağ ile tepsimi yağladım..Püf noktası tepsiyi unlamayı unutmayın..




Krema yaptım ama onu yazmayacağım pek çok kişi krem şanti ile yapabilir.Ben kendim yaptım..
Pastanın yandan hamur halınlığını ve kremasının yarısı konulduğu zamanki hali..Şimdi değil ama ilerleyen saatlerde dilim halinide paylaşabilirim..
Herkese afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder