15 Ekim 2011 Cumartesi

Kabak yemeği-Tarifli

Bugün uzun zamandır denemek için beklediğim bir yemeği yaptım..
Kabak severim aslında genelde etcil biriyim ama yinede sebzeleri de seviyorum..
Bu günde kabak yemeği yaptım ve yayınlamak istedim..Aslında acemi sayılırım ama yine de kendimi kısa sürede çok geliştirdiğimi özellikle yemek konusunda biliyorum..Yakında et yemeklerine başlamayı düşünüyorum bence onlar daha zahmetli ve dikkat edilmeli gibime geliyor..
Neyse tarifi mi yazıyorum
*5,6 fark etmez kabak (dışarını bıçak yardımı ile zımparalayın)
Tamam düzgün birtabir olmadı kesmenizi istemiyorum sadece bıçağı dik tutarak yaparsanız de dediğimi anlamıi olursunuz
*3 veya isteğe göre  4 adet domates(kabukları soy küp küp doğra)
*2 küçük soğan
*1 Kaşık salça
*Dere otu en son kapattıktan sonra bir demet yada isteğe bağlı
 Şimdi her zaman ki gibi önce yağ sonra soğanlar koyulacak hafif sararıncaya kadar kavuruyoruz..Ben bunun için çin tavası kullandım diğerlerinde nasıl olur bilemiyorum..Sonra kabaklarımı önce ikiye bölüp sonra ikiye böldüklerimi de ikiye bölerek (neden 4 böl demedim ki :O )minik minik parçalara ayırıyoruz..Bu konuda baya becerikli sayılırım..Aşçıların ellerini izlemeyi sevdiğimden minik bir ip ucu kaptım çünkü ...
Kabaklar hafif  suyunu çektiği zaman domates ve salçayı ekliyoruz..Ben bir miktar ılık su ekledim karıştırdım kısık ateşte 30 dk beklettim..Sonunda oldu..
Herkese afiyet olsun

                                              Önce ürünlerimizi sergileyelim değil mi ama ...
Bu da size anlatmak istediğim olay..
Güzelce parçalara ayırdım...
Yemek olmaya başlıyor..
En son servis tabağındaki halini de koyacağım kardeşim gelse de yesem artık durumlarına geldim...

2 yorum:

  1. Merak ettim simdi, tadi nasildi? ben kabagi sadece kizartma olarak seviyorum o yüzden cok merak ettim :)

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle denemelisin hem basit bir yapım hemde çok lezzetli :) Tadında kabak tadını alamayacaksın bile :)

    YanıtlaSil