22 Ekim 2011 Cumartesi

Ton balıklı makarna

Bunu yarın yapacağım resimleri de ancak pazartesi akşamı koyabilirim..Fakat yoğun bir hafta olacağı için ben şimdiden yazıp koymak istedim bu post u ...Ton balık sevmeyenler için bu tarif daha güzel neden derseniz? Çünkü bu tarifte öyle ağır bir tat alamayacaksınız..Sanki başka bir şey yer gibi olacaksınız..Biliyorum ..Eminim..Kardeşimin arkadaşına yapmıştım ilk..Genelde makarna üstadı olduğumu bilmeyen yoktur artık çevremde ..Çeşit çeşit makarna türleri deniyorum...
Belki zamanla burada bir kısmını paylaşabilirim.. Bu arada kardeşimin arkadaşı ton balıktan nefret ediyor ve çok ön yargılıydı..Fakat mutfaktan gelen kokuları duyunca biraz ucundan istedi ve bayıldı sonra 1 tencere makarna bitti zaten..
Tarifim basit..
Su kaynadı tuz atıldı..Eğer makarna yapışmasın diyorsanız çok az zeytinyağı döküp bir tur karıştırın..Bu sırada 2 diş sarımsağı minik minik kesin..Bir tarafta gene maydonoz bir tutam kesin..Küp küp domates keselim 3 boy..2 Paket ton balıkda bangoya koyalım...
Makarnayı süzdük kenara aldık..Önce domates ve sarımsakları koyup iyice eriyene kadar devam ettiriyoruz..Balık yağının yarısını atıyoruz yarısını da balıkla beraber tencereye koyup divtiyoruz..Fokurdasın misler gibi..Hemen üstüne karabiber,kimyon,salça koyuyoruz karıştırıyoruz..En son o tadı almak için maydonozlarımızı ilave ediyoruz..Ve sosumuzu makarnanın üstüne dökerek afiyetle yiyoruz..
Yanında buz gibi bir kolada fena olmaz benden söylemesi ..
Afiyet olsun..
Gecikmeli olarak..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder