23 Nisan 2012 Pazartesi

Sevinin Küçükler

Tüm ulusumun miniklerinin ve tüm dünyadaki miniklerin bayramını kutlarım.En sevdiğim ulusal bayram desem yalan olmaz.Artık eski atmosfer yok nedeni devamlı konulan yasaklar.Biliyorsunuz son zamanlarda çocukların motivasyonu bozuluyor denilerek her yerde bayramlar kaldırılıyor.
Benim gözümde 23 Nisan ayrı bir kefede..Heyecanla 23 Nisan'ın gelmesini bekler 1 hafta öncesinden bir sürü malzemeler alır kedi dilleri hazırlar asar,japon kağıt balonları,balonlar,fiyonklar...ve daha niceleri..Ben en çok kedi dili severdim inanılmaz gözümü alan hoşuma giden bir şeydi.Sınıf şenlik havasında olurdu..
Ben 23 Nisanda 1 kez dans ettim oda bale yapmıştım.1 sene bale eğitimi aldıktan sonra heyecanla dans etmeye gittiğimde partnerim olan şaşkın balet yüzünden ne zor anlar yaşadığımı unutma..Buradan partnerim Seray'a sesleniyorum " Günümü mahvettin zalim"...Gözleri kapalı ayakta uyuyordu.Her ayak kaldırması gereken yerde ayağına vuruyordum da herkes bana gülmüştü.Neyse önemli değil sonunda güzel bitirmiştim..O gün ilk ve tek annem dudağıma kırmızı ruj sürmüştü.Çok istemiştim annem normalde sürmezdi ama o gün hevesimi alayım diye sürmüştü de bir daha istememiştim hoşuma gitmişti sonrada, resim çekilmiştik..
Tüm gün evde bale elbiselerimle dolaşır ve bale yapardım o yüzden mi bilmiyorum ama esnek bir vücudum var tabii teakwando nunda etkisi var ...
Buradan Esat hocama sonsuz öpücükler gönderiyorum ömrümün en güzel 23 nisanları onun sınıfında onunla geçti..O bizi böyle danslı etkinliklere katıltmazdı ama çok güzel piknikler yaptırarak bunları telafi ederdi.Neden 23 nisana bizi dahil etmezdi bilmiyorum tüm ilk okul hayatım boyunca bir kere dans ettim ama yetti arttı.Ben izlemeye bayılırdım zaten oynak bir çocuktum kız arkadaşlarımla hep göbek atardım ,kendi dans çetem vardı ve sadece güzel dans edenleri bu gruba alır dans ederdik.
Çocuk olmak dünyanın en zor ve en güzel halleri değil mi..
Her sabah kalkarsın ve bugün ne oynasam dersin.Tek hayatta bildiğin şey gerçek anlamda oyun oynamaktır halbuki kazık kadar olduktan sonra millet sana oyun oynamaya başlar..
Çocuk olmak doğduğun yere göre kolay yada zordur.
Hayatta beni en yaralayan şey Afrika'da çocuk olmanın zorluğunu görmektir.Keşke benim ömrümden bir günü Allah alıp onlara mutlu bir gün olarak verse.Çok isterdim bir çocuk gibi yaşamalarını..
23 Nisan'ı bence en çok onlar hak ediyor dersem ayıp olmaz sanırım.Ama orada da sadece özel okullarda okuma hakkına,şansına sahip çocuklar bu zevki tada biliyor..Peki biz ne yapabiliriz?diyorsanız..Ben kendimce Unesco' yu takip edip imza kampanyalarına dahil olmaya çalışıyorum.Tumblr,Facebook gibi hesaplardan da UnescoTürkiye den de takip edebilir sanal imzalara katılabilirsiniz.
Şunu söylemek gerekirse orjinal Uneco adresi daha iyi.İngilizcem aşırı gelişkin değil ama bir programla Unecsoda dahil ingilizce olan tüm siteleri türkçeye çeviren sistemle rahatla her şeyi okuyabiliyorsunuz.En azından benim öyle..

Buradan Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk'e de sonsuz saygılarımı sunarım.Dünyaya böyle güzel bir bayram verdiği için.Unesco 1979 senesini dünya çocuk yılı ilan etse bile Önderimiz onlardan çok önce davranmış sadece bir seneyi değil tüm senelerde her sene 1 gün olacak bir bayramı bize armağan etmişti..
Unutmayalım çocuklar geleceğin devlet adamları,askerleri,doktorları,savcıları ...olacaklar..Ve onlar bence bu bayramı sonuna kadar hak ediyorlar..
Çok sevdiğim bir şarkı varki;

Sevinin Küçükler Övünün Büyükler 23 Nisan Kutlu Olsun :)


Not:Unutmadan bugün tek çocuk bayramı değil tabiki..Ulusal egemenlik ve Çocuk bayramı..Ulusal egemenliğimizi aldığımız bu günü kutlarım..Umarım daimi olur..
Nice 23Nisanlara..

2 yorum:

  1. şimdi tatiller, acaba pazartesi veya cumaya denk geliyor mu; bi yerlere kaçabilirmiyize döndü. bi de ben de kedi dilini beceriyodum sadece :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum o eski bayramları özlüyorum..Kedi dili süper bir şey ve kendim gibi düşünen kişileri görmek çok hoş..

      Sil