15 Mayıs 2012 Salı

Hakim Bey

Şu sıralar sabahları Pal fm de duyduğum araçta dinlerken kendimden geçtiğim Levent Erim'in "Bana Günaydın deme..Günaydın Tatlım" sesi ile güne başlarken onun müziklerinin arasında duyduğum enfes bir şarkı var..Hem sözleri hemde ses ile beni benden alan şarkı aradım ve buldum..Sanırım 1000 gün dinleyeceğim artık benim en sevdiklerime yerleşti nedeni sözlerinin tam benlik olması..Hep düşündüğüm kelimeleri bir şarkı ile bu kadar güzel ifade edilmiş..
Çıldırıyorum adamın sesini duyunca o nasıl bir gırtlaktan şarkı söylemektir bugulu bugulu sevdim Mehmet Erdem'i..
Mehmet Erdem'in herkesin çok iyi bildiği Sınıf dizisinin "Gözlerimi açsam da sende çıksan karşıma gel beni azad et kayboldum karanlıkta ben bizi unutmam gitmek yakışmaz bana yolcuyuz hayatta sen gel otur yanıma"şarkısını söyleyen kişi olması da iyi oldu hani..
"Fikrim firarda mapusa sığmaz eyvah"
"Gelsin jandarma polis karakoldan"
"Şikayetim var cümle yasaktan"
Bunlar nasıl sözlerdir efendim ya beni deli edip vay be dedirtmek içinmidir..İçimdeki anarsişt ruha hitap ettiğini kabul ediyorum..
Sözlerini yazalım...Daha önceden Zülfü Livaneli'de söylemiş fakat Zülfü bey kusura bakmayın sizi çok çok severim özellikle" Ey Özgürlük" şarkınıza hastayım ama bu başka ya cidden bu ses başka..
Söz ve müzik Sezen Aksu'ya ait olması beni çok şaşırttı onun tarzından çok uzak olsa da sırf bu şarkıyı yazdığı için Sezen Aksu'nun ellerini öpmeli ..

                                                                         Şikayetim var cümle yasaktan
                                                                         Dillerimi Hakim Bey bağlasan durmaz
                                                                         Gelsin jandarma polis karakoldan
                                                                         Fikrim firarda mahpusa sığmaz eyvah

                                                                         Gün olur yerle yeksan olurum
                                                                         Gün olur şahım devri devranda
                                                                         Kanun üstüne kanun yapsalar
                                                                         Söz uçar yazı iki cihanda eyvah

                                                                         Sussan olmuyor susmasan olmaz
                                                                         Dil dursa Hakim Bey tende can durmaz
                                                                         Yazsan olmuyor yazmasan olmaz
                                                                         Kaleme tedbir koma tek durmaz

2 yorum:

  1. Benim şarkımmmm.. Bayılıyorum ve çok sık dinleyebiliyorum hiç sıkılmadan hemde :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bendensiniz yani bu şarkıyı seven birini görmek süper :)

      Sil