6 Kasım 2013 Çarşamba

Uğultulu Tepeler-Emily Bronte

Aslında burayı açarken aklımda bunu yazmak yoktu.Ama Emily bir anda bunu yazmamı istedi sanırım..2013 senesi ve diğer tüm seneler içinde beni en çok etkileyen hayatımda en çok etkileyen 2.kitap budur.Klasiklerde benim gözümde hiçbir eser bunu geçemez..

Neden mi Uğultulu Tepeler çünkü okurken her anından doyasıya keyif alınıp kederlendiğim sinirlendiğim oh be dediğim nadide kitaplardan biridir.Bir baş ucu kitabı değil gönül kitabıdır.
Kitabın ana karakterlerini Catherine,küçük Catherine,Heatcliff,Hareton,Edgar oluşturmakta aslında özünde her karakter olayı oluşturmakta ama tek tek yazamam ..

Çok az konusuna değinmek istiyorum açıkça yada durun konusu değil ama izlenimlerim hislerime önce söz hakkı vermeliyiz.
Heatcliff'i tanıdıkça lanet ettim ona aynı şekilde belki de Catherine'e ama bir yandan düşündüm aşk bu mu?Aşkı nasıl anladığımıza bağla belki de aşk diye düşündüm.Neydi onları böyle yapan.
Uğultulu tepelerin zihnimizde yarattığı dünyaya ne demeli..


Bu filmi izlerseniz belki tepeler gözünüzde daha net canlanır bilemiyorum.Arkada gördüğünüz ağaçsız kayalıklar..
En yakın zamanda Emily Bronte'nin ablası olan Charlotte Bronte'nin Jane Eyre adlı eserini okuyacağım..Bir diğer kız kardeşleri olan Anne Bronte'nin Şatodaki Kadın eserini okuyacağım.Üç kız kardeş İngiliz edebiyatının en güzel 3 eserine hayat vermiştirler.Diğer ikisini bilmesem bile Emily benim kalbimde tahtına oturdu.Bir klasik eser bu kadar mükemmel nasıl olabilir diye düşündüm.Her anı tutku ile insanı nasıl bağlayabilir..Bence herkes okumalı..Okumalara doyamam bu kitabı sanırım..
İyi seyirler ve okumalar..

Not:Resimdeki Uğultulu Tepeler filmi bana göre harika bir çok kişiler filmi çekmiş ama Fransız ünlü aktrisin oynadığı bu versiyon bence en iyisidir..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder