2 Ocak 2014 Perşembe

Heisenberg fıkrası

Biraz hastalık biraz ders saati yüzünden bir kaç kere derse gidemedim.Fakat bugün gittim.Stephen hocamız bir fıkra anlatacağını söyledi..

Bir gün Heisenberg otobanda araba sürüyormuş.
Bir trafik polisi durdurmuş.
Yaklaşan polis:Bay Heisenberg hızınız ne kadardı biliyor musunuz? 
diye sorunca,
Heisenberg:Hayır fakat konumumu söyleyebilirim.demiş.

Öncelikle hocamız bunu dedikten sonra tüm sınıf sustu kaldı bu bir fıkra fakat kimse gülmüyordu.
Ve bunu sadece ben anladım ve gülerek;
"Aaa evet çünkü konumunu bildiğinde hızı ,hızı bildiğinde yerini bilemez çünkü belirsizlik ilkesi var değil mi?" deyince hocamızda heyecanla "Evet" diyerek güldü ve tüm sınıf gülmeye başladı..
Koca sınıfta tek benim anlamam mı içler açısı bir durumdu acaba..

Beklediğiniz gibi elbette komik bir fıkra değil ama sanırım mantığını anlamadan kimseye de mantıklı gelmezdi.

2 yorum:

  1. Geçmiş olsun...

    Fizikçiler için tebessüm ettirecek bir fıkraymış :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında orada olup dinlemek acaba devamında ne olacak derken böyle sonlanması çok komikti :)

      Sil