20 Ağustos 2014 Çarşamba

En sevdiğim Türküler

Sizi ihmal ettim ama inanın geçerli sebeplerim var onları da yeri gelince uzun uzun yazacağım hadi benim en sevdiğim çoğu zaman evde söylediğim söylemekten de keyif aldığım Türkülerimize göz atalım..

Bir fırtına tuttu bizi deryaya kardı 
O bizim kavuşmalarımız Aa yarim mahşere kaldı 



bülbülüm altın kafeste 
öter aheste aheste
ötme bülbül yârim hasta 
ah neyleyim şu gönlüme
hasret kaldım sevdiğime

ben sana dayanamam yârim, ben sana aldanamam
ben sana aldanamam yârim, ben sana dayanamam



Ordu'nun dereleri
Aksa yukarı aksa
Vermem seni ellere
Ordu üstüme kalksa
Sürmelim amman



Efelerin içinde Yörük de Ali’yi seçtin mi
Hey gidinin efesi, efesi efelerin efesi



Yağmur yağar
Taş üstüne
İnce kalem kaş üstüne
Selam gelir 
Baş üstüne
Vay dili dili kuş dili dili
Mevlam kulu 
Sevdim seni
Vay dili dili kuş dili dili vay..


Hangilerini seversiniz yada siz hangi türküleri seversiniz?Sizde paylaşın..

2 yorum:

  1. sabah sabah keyiflendim Gülnim:) ilkokulda ilk öğrendiğim türkü olduğu için yörük ali efe nin yeri başkadır bende. ordunun dereleri ise en sevdiklerimden zaten. zevklerimizin benzediğini söylemiştim dimi? :) son türküyü ilk defa dinledim, çok hoş. trakya ezgileri var sanki?
    benim favorilerimden aklıma gelenler; "ah bir ataş ver cigaramı yakayım, sen salın gel ben boyuna bakayım" var
    iki keklik bir kayada var; "Yazması oyalı kundurası boyalı yar benim, Uzun da geceler yar boynuma sar benim"
    hekimoğlu var; "hekimoğlu derler benim aslıma, aynalı martin yaptırdım da narinim kendi neslime"
    "karadır kaşların ferman yazdırır, bu dert beni diyar diyar gezdirir. lokman hekim gelse yaram azdırır, yaramı sarmaya yar kendi gelsin" de var.
    eneee! bisürü oldu ya:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ordunun derelerini evde çok fazla söylerim :)
      Son Türkü bildiğim kadarıyla Kars yöresine aittir..
      İki keklik sevilmez mi..
      Yazması oyalı kundurası boyalı :)
      Hekimoğlunu dinleyeceğim ..Aaa Karadır kaşlarını bende çok severim :)
      Bir sürü güzel Türkü :)

      Sil